Wyposażenie sklepu spożywczego wpływające na sprzedaż

wyposażenie sklepu spożywczego

Niezależnie od rodzaju i tego, w jakiej branży działa, każdy sklep powinien skupić się na tym, by korzystnie zaprezentować towar. Ma to szczególne znaczenie w przypadku spożywczych sklepów samoobsługowych. Aby zachęcić klienta do zakupów, trzeba w przemyślany i uporządkowany sposób wyeksponować towar. Jak wyposażenie sklepu spożywczego wpływa na sprzedaż?

Regały sklepowe i witryny

W sklepach towar głównie wykłada się na regałach, półkach czy witrynach sklepowych. Odpowiednie systemy dobiera się do rodzaju produktu. Nic w tym dziwnego, na inny regał wykłada się nabiał, czy wędliny, a inaczej eksponuje się pieczywo. To, na który mebel w ostateczności się zdecydujemy, ma też wpływ na wygodę zakupów, a to przekłada się na ilość klientów i, oczywiście, utarg. Brak spójności, przejrzystości i estetyki skutkuje niezadowoleniem klientów, którzy nie będą chcieli już ponownie zrobić w naszym sklepie zakupów. Dlatego też warto zwrócić szczególną uwagę na wyposażenie sklepu spożywczego w postaci regałów, witryn i półek. Sprawdzone rozwiązania znajdziesz w: tarpom.com.pl.

Oświetlenie sklepu

Kolejną kwestią, która ma ogromne znaczenie w kontekście robienia zakupów, jest oświetlenie sklepowe. Nie może one być za słabe, ale też nie może być za intensywne, bo będzie razić klientów i ich rozpraszać. Dlatego też warto zwrócić do specjalistów o pomoc w doborze i instalacji oświetlenia, aby mieć pewność, że jego poziom będzie odpowiedni.

Spore znaczenie ma także kolorystyka towarów. W szczególności w przypadku warzywa i owoców ma ona ogromne znaczenie i często jest kluczowym czynnikiem, który decyduje o zakupie. W takich przypadkach warto zastosować neutralną barwę światła, aby kolory warzyw i owoców były jak najbardziej naturalne i zgodne ze stanem faktycznym.

Oznaczenie grup towarów

Stali klienci regularnie odwiedzający sklep, nie przywiązują dużej uwagi do oznaczenia grup towarów, takich jak nabiał, mięso, słodycze, alkohol, napoje czy owoce i warzywa. Jeśli sklep zlokalizowany jest w miejscu, w którym często odwiedzają go przypadkowe osoby (np. w miejscowości turystycznej), to warto zastanowić się nad oznaczeniem regałów w wyraźny sposób. Dzięki temu klient, który będzie po raz pierwszy w sklepie, będzie z łatwością poruszał się po sklepie.

Back To Top