Garaże wolnostojące ocieplane – remedium na zimno?

garaz-wolnostojacy

Ocieplanie konwencjonalnego garażu blaszanego lub tynkowanego jest skomplikowane. Najpierw musimy zaopatrzyć się w odpowiednie materiały izolacyjne – najczęściej będą to płyty styropianowe o odpowiedniej grubości. Później musimy te płyty przykleić do ścian. Jeśli robimy to od zewnątrz (bo tak jest najlepiej), musimy dokładnie oczyścić ściany a następnie zabezpieczyć płyty styropianowe przed degradacją. Jak widać, ocieplenie garażu to mnóstwo pracy. A gdyby tak zbudować garaż już ocieplony? Tak, to możliwe! Poznajcie wolnostojące garaże ocieplane z płyt warstwowych.

Garaż jak z klocków Lego

Współczesna technika umożliwia wykrajanie poszczególnych części czy elementów budowli z niezwykłą dokładnością. Tak powstają elementy prefabrykowane – płyty, który powstają w fabryce, a które na miejscu jedynie składa się wg wcześniej ustalonego projektu. Takie podejście umożliwia zastosowanie elementów wstępnie ocieplonych.

W przypadku garaży wolnostojących ocieplanych Piotr ( https://www.piotr.com.pl ), takie płyty warstwowe składają się z warstw ocynkowanej blachy z pustą przestrzenią pomiędzy płytami. Przestrzeń ta – w zależności od życzenia klienta – może zostać wypełniona styropianem lub poliuretanem. Ten drugi materiał jest nieco droższy, choć ma lepsze właściwości izolacyjne i można zastosować jego cieńszą warstwę, zwiększając przestrzeń użytkową garażu.

Niezależnie od wybranej wersji ocieplenia, wolnostojący garaż ocieplany powstający z gotowych płyt prefabrykowanych zapewnia długotrwałe utrzymywanie ciepła zimą, dzięki czemu zmniejszają się koszty ogrzewania budowli.

Uproszczona procedura budowy nowego garażu

Ocieplony garaż wolnostojący buduje się tak samo jak każdy inny garaż o określonych wymiarach. Do odpowiedniego urzędu składa się wniosek, który zwykle jest dość szybko rozpatrywany. Następnie przygotowujemy fundament pod budowę garażu ocieplanego. Ekipa przyjeżdża do nas z gotowymi elementami garażu, które skręca na udostępnionym fundamencie. Trwa to około ośmiu godzin.

Co wymaga podkreślenia, garaż jest gotowy do użycia natychmiast po postawieniu. Nie potrzebujemy czekać, aż zwiąże zaprawa, bo takiej tu nie ma. Nie ma również potrzeby montażu systemów zawieszeń na półki wewnątrz garażu, bo te dostajemy w pakiecie. Przykręcone haki umożliwiają powieszenie rowerów czy szafek z narzędziami. Reasumując, garaż taki jest nie tylko oszczędny, ale również w pełni funkcjonalny.

Back To Top